Pedagogický seminář pro české učitele ve Státním muzeu Auschwitz-Birkenau

Na prohlídce ve Státním muzeu Auschwitz-Birkenau, říjen 2015, foto: Jaroslava Tihlaříková

Na prohlídce ve Státním muzeu Auschwitz-Birkenau, říjen 2015, foto: Jaroslava Tihlaříková

Ve dnech 8. – 11. října 2015 se za spolupráce Památníku Terezín, MŠMT ČR a Státního muzea Auschwitz-Birkenau v Polsku uskutečnil III. stupeň pedagogického semináře. Své poznatky o historii holokaustu, vyučovacích metodách této tragické etapy lidských dějin a možnostech zprostředkování pohnuté historie koncentračního tábora v Osvětimi svým žákům si během intenzivního dvoudenního programu doplnilo 39 pedagogů z různých koutů České republiky.

Ze strany účastníků byly nejčastěji oceňovaným bodem semináře prohlídky bývalých táborů Auschwitz I a Auschwitz II-Birkenau, též doplňující, komentovaná prohlídka míst, jež jsou návštěvníkům pietního území v Auschwitz I nepřístupná. Za doprovodu historika osvětimského muzea Miroslava Obstarczyka tak pedagogové navštívili mj. blok č. 10, v němž byly na vězněných ženách vykonávány nelidské pseudolékařské pokusy, nahlédli do bývalé zahrady velitele tábora Rudolfa Hösse, dostali se do evidenčního centra tábora a měli možnost vystoupat na jednu ze strážních věží tábora.

V části vyčleněné workshopům byly účastníkům semináře představeny archivní a sbírkové fondy muzea, v rámci přednášek pak získali přehled mj. o vzdělávacích aktivitách osvětimského muzea. Z hlediska pedagogické praxe bylo neméně přínosným seznámení se s projekty kolegů-pedagogů, jež realizují se svými žáky na školách.

Šm

Literární a výtvarná soutěž Památníku Terezín
skola_banner

Archiv Zpravodaje

Projekty českých škol

Videotéka

Videotéka

Zpravodaj

Ediční tým: Jana Havlínová, Naďa Seifertová, Ludmila Chládková, Jiří Kleker
Kontaktujte nás: newsletter@pamatnik-terezin.cz

Památník Terezín na Facebooku

Náhodný citát

S příchodem nacistů se mé dětské mysli otevřely podivné obzory. Uvědomil jsem si, že nelze spontánně ctít starosty, radní, duchovní, soudce, učitele, různé přednosty, ale že si naši úctu musí zasloužit. Vždyť někteří z těch, které jsem míval v oblibě, zvedali pravici k poctě vůdce a později pilně vstupovali do komunistické strany. Začal jsem brzy lidi třídit. — Tom Luke, Kolektiv autorů: Pokoj 127, Domov mládeže Q708, Terezín, Gymnázium Plzeň a o.s. HUMR, 2007, s. 89.