Ve dnech 8. – 11. října 2015 se za spolupráce Památníku Terezín, MŠMT ČR a Státního muzea Auschwitz-Birkenau v Polsku uskutečnil III. stupeň pedagogického semináře. Své poznatky o historii holokaustu, vyučovacích metodách této tragické etapy lidských dějin a možnostech zprostředkování pohnuté historie koncentračního tábora v Osvětimi svým žákům si během intenzivního dvoudenního programu doplnilo 39 pedagogů z různých koutů České republiky.
Ze strany účastníků byly nejčastěji oceňovaným bodem semináře prohlídky bývalých táborů Auschwitz I a Auschwitz II-Birkenau, též doplňující, komentovaná prohlídka míst, jež jsou návštěvníkům pietního území v Auschwitz I nepřístupná. Za doprovodu historika osvětimského muzea Miroslava Obstarczyka tak pedagogové navštívili mj. blok č. 10, v němž byly na vězněných ženách vykonávány nelidské pseudolékařské pokusy, nahlédli do bývalé zahrady velitele tábora Rudolfa Hösse, dostali se do evidenčního centra tábora a měli možnost vystoupat na jednu ze strážních věží tábora.
V části vyčleněné workshopům byly účastníkům semináře představeny archivní a sbírkové fondy muzea, v rámci přednášek pak získali přehled mj. o vzdělávacích aktivitách osvětimského muzea. Z hlediska pedagogické praxe bylo neméně přínosným seznámení se s projekty kolegů-pedagogů, jež realizují se svými žáky na školách.
Šm